Adatvédelmi tájékoztató
A hozzánk forduló hívók személy beazonosítására alkalmas adatait a hatályos hazai és az európai uniós jogszabályokban előírtaknak megfelően kezeljük. Az adatkezelés alapja a hívó előzetes és önkéntes hozzájárulása. A hozzájárulás a beszélgetés megkezdésekor automatikusan létrejön.
Ezek a beazonosításra alkalmas adatok a következők:
- családnév,
- telefonszám,
- a hívásindítás helyének helységneve,
- a hívó kiindulási és érkezési pontja,
- a beszélgetésről készült hangfelvétel.
A hangfelvételeket 60 hónapig tároljuk a többi, a hívó által megadott személyes adattal együtt.
A hívó megtagadhatja a családnév, keresztnév, telefonszám, a hívásindítás helyének helységneve, a hívó kiindulási és érkezési pontja megadását. Ezt az operátorral a beszélgetés elején kell közölnie.
A beszélgetés befejezése után adattárolási hozzájárulását kizárólag a következő elérhetőségen vonhatja vissza:
Hazakísérő Telefon Alapítvány1033 Budapest, Selyemfonó utca 2.
Az adatok kezelését az Alapítvány végzi. A hívót jogszabály jogosítja fel tárolt adatai megismeréséhez. Ezt írásban kérheti az Alapítványtól, aki 30 naptári napon belül megválaszolja a kérelmet.
A beszélgetéskor elhangzott beazonosításra alkalmas adatokat harmadik személy részére nem adunk ki, operátoraink és az adminisztrátor, akik jogosultak ezen adatok megismerése titoktartási kötelezettséget vállalnak.
Vannak esetek amikor a hatóságokat, mint harmadik személyt értesítenünk kell, akár a hívó beleegyezése nélkül is:
- Ha a hívó vagy egy harmadik személy komoly veszélyben van, testi sértés vagy halál, beleértve az öngyilkosságot is, veszélyének van kitéve.
- Ha kiskorú személy folyamatban lévő elhanyagolása vagy bántalmazása jut a tudomásunkra.
- Ha bírósági végzés szólít fel bennünket.
- Ha a rendőrség kérdez arról a konkrét esetről, amely miatt a segítségüket kértük.
- Ha a segélyvonal önkéntesét vagy a Hazakísérő Telefon részére megbízást végrehajtó természetes illetve jogi személyt megfenyegeti a hívó.
- Ha egy vonalat használó akadályozza, hogy a hívásfogadó segítséget tudjon nyújtani másnak is, az akadályozó adatait.
Természetesen, amikor csak lehet (nem közvetlen életveszély esetében) megpróbáljuk a hívót rábeszélni, hogy vagy ő vagy az önkéntesünk értesítse a hatóságot, ezzel is informálva őt arról, hogy harmadik személy (rendőrség, mentők) részére meg fogjuk adni a segítséghez szükséges beazonosításra alkalmas adatokat.
Hazakísérő szolgálatunk igénybevételével a hívó hozzájárul a fenti kivételes események esetén harmadik személy részére történő adat kiadáshoz. Ilyen esetekben csak a logikusan legszükségesebb adatokat adjuk ki.
Az adatokat a VCC Live Kft. által rendelkezésünkre bocsájtot felhő alapú telefonközpontban tároljuk. A telefonközpontba való belépést jelszóval védjük. Mind a hívásfogadók, mind az adminisztrátor titoktartási kötelezettséget vállaltak és vállalnak a jövőben is.
A VCC Live Kft. adatvédelmi tevékenységéről a vcc-live.hu oldalon tájékozódhat a nyilvánosság.
Adatvédelmi tájékoztatás önkéntes pozícióra jelentkezéshez
Adatkezelés célja: Az önkéntes pozícióra való felvétel
Az adatkezelés alapja: A jelentkező önkéntes írásbeli hozzájárulása
Az adatkezelés időtartama: Ha nem jön létre munkáltatói jogviszony az Alapítvány és a jelentkező között, a jelentkezés dokumentációja, önéletrajz, motivációs levél és referencia levél, megsemmisítésre kerül.
Ha a jelentkező hozzájárul, hogy megüresedett önkéntes állásról értesítsük, akkor írásbeli hozzájárulásával 6 hónapig megőrizzük beadott jelentkezési anyagát.
Ha a jelentkező elnyeri az önkéntes pozíciót, a munkavállalókra vonatkozó adatvédelmi szabályok lesznek érvényesek.
A pályázati eljárásban résztvevő személyek titoktartási kötelezettség alatt állnak.